Air India 787-8 kazası – Şu ana kadar bildiklerimiz
Investing.com – Air India tarafından işletilen bir Boeing (NYSE:BA) 787-8 uçağı Perşembe günü Ahmedabad’dan kalkıştan kısa süre sonra düştü. Bu durum, soruşturmacılar ölümcül kazanın nedenini incelemeye başlarken motor performansı hakkında sorular doğurdu.
Hindistan’ın havacılık kurumu olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne göre, GE Aerospace’in GEnx-1B motorlarıyla çalışan uçak, mayday çağrısının ardından havalimanı çevresinin hemen ötesinde düştü.
Olumsuz hava koşullarına dair herhangi bir rapor yoktu. Kaptan Sumit Sabharwal ve Yardımcı Pilot Clive Kundar olarak tanımlanan her iki pilot da deneyimliydi.
Uçuş takip verileri, potansiyel bir motor arızasıyla tutarlı olarak yavaş bir tırmanışın ardından ani bir alçalma gösterdi.
Yerel medyada alıntılanan havacılık uzmanları, bir veya her iki motoru etkileyen kuş çarpması olasılığını gündeme getirdi.
CNBC Hindistan’ın bildirdiğine göre, GE soruşturmayı desteklemek için teknik bir ekip gönderiyor.
Yaklaşık 14 yaşındaki uçak 2011 yılında hizmete girmiş ve bilinen ciddi bir kaza geçmişi yoktu.
Boeing’in 787 Dreamliner’ı ve GEnx motoru genel olarak güçlü güvenlik kayıtlarını korurken, kaza, sektörde havacılık güvenliğine artan odaklanma ortamında her ikisine de dikkat çekti.
Bernstein analistlerine göre, bazı 787’lerdeki gövde bağlantılarıyla ilgili yapısal endişeler ve geçmişte bildirilen ilgisiz bileşen sorunlarının bu kazayla bağlantılı olduğuna inanılmıyor.
Uçağın bakım geçmişi henüz açıklanmadı.
Yetkililer kazanın nedenini belirlemek için resmi bir soruşturma başlattı.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.