Haber

MAN kamyonları, yayaları ve bisikletlileri tanıyor, üstün teknolojisi ile sürücüye güvenli sürüş desteği sağlıyor.

MAN kamyonları, yeni teknolojik özellikleriyle fark yaratıyor. MAN’ın yeni “FrontDetection” güvenlik sistemi; Yayaları ve bisikletlileri tespit ederek, en savunmasız yol kullanıcıları için bile tehlikeli olabilecek durumları etkisiz hale getirir. MAN, trafik işareti tanıma, lastik basınç göstergesi ve elektronik yarı römork bağlama yardım sistemleri ile sürücüleri uzun süreli stresli işlerden kurtarıyor. Aksları ile birlikte yüzde 6’ya varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Ayrıca MAN PowerMatic şanzıman ile MAN TGL ve TGM’ler ilk hareketi aşınma olmadan başlatarak vites geçişlerini daha verimli hale getiriyor.

  • Yayaları ve bisikletlileri tespit edebilen yeni nesil asistan sistemleri, MAN kamyonlarını özellikle savunmasız yol kullanıcıları için daha da güvenilir hale getiriyor.
  • MAN GPS destekli Hız Sabitleyici – hız sabitleyici, PredictiveDrive ile daha da ekonomik sürüş sağlar.
  • Tork konvertörlü yeni MAN PowerMatic otomatik şanzıman da MAN TGL ve TGM’de vites geçişlerini daha verimli hale getiriyor ve aşınmaya izin vermiyor.

Kamyon şoförlerinin araç kullanırken yaşadıkları en önemli sorunlardan biri de kör noktalarda yeterli görüş açılarının olmamasıdır. Özellikle şehir içi teslimat yaparken, ulaşım alanında hareket ederken veya belirsiz geçiş durumlarında veya kavşaklara girerken; yayalar veya bisikletliler doğrudan aracın önündeki görülmesi zor alana geçebilir. Sürücü, bu alandan geçen yayayı veya bisikletliyi hemen fark etmeyebilir.

MAN’ın yeni “FrontDetection” güvenlik sistemi; Aracın hemen önündeki görülmesi zor alanda yayaların mı yoksa bisikletlilerin mi olduğunu algılar ve kalkış durumlarında ve 10 km/s gibi düşük hızlarda sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarır. Bu yenilik; Kent trafiğindeki bu tür riskli durumları, özellikle en savunmasız yol kullanıcıları için mümkün olduğunca güvenli hale getirir. Yeni güvenlik işlevi; MAN’ın üçüncü nesil Acil Durum Fren Asistanı – EBA – uyarı ve frenleme stratejisine dahil edildi. Bu sistem, doğrudan kamyonun önündeki şeritte olmayan ancak 10 km/s gibi düşük bir hızdan geçme olasılığı bulunan diğer yol kullanıcılarını algılar, sürücüyü olası bir çarpışmaya karşı uyarır ve gerekirse otomatik olarak acil durum frenini uygular.

MAN, yeni gelişmelerle birlikte tehlikeli sürüşü algılayarak sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyaran MAN AttentionGuard dikkat uyarı sistemini de güncelledi. Bir önceki versiyona göre daha da geliştirilen MAN AttentionGuard, sürücünün şeritte kalma dengesine ve direksiyon müdahalelerine her zaman değer veriyor. Ayrıca sistem; Sürücünün dikkatinde bir azalma tespit ederse, şerit çizgisini ihlal etmeden önce sürücüyü uyarabilir. Özellikle görüş mesafesinin düşük olduğu durumlarda ve gece sürüşlerinde ara uyarı sistemi de uzun yolculuklarda güvenliğe katkı sağlıyor. Sürücü önündeki araçla arasındaki yasal minimum mesafenin altına düşerse sistem kendini hızlıca uyarıyor. Öndeki araca olan gerçek mesafenin metre cinsinden gösterilmesi ayrıca, gerçek mesafeyi bağımsız olarak koruyan orta kontrollü hız sabitleyici ACC etkinleştirilmediğinde doğru mesafenin yeniden belirlenmesine ve korunmasına yardımcı olur. Önleyici bir önlem olarak, mesafe uyarısı ve ACC, arkadan çarpma riskini önemli ölçüde azaltır.

MAN tarafından geliştirilen tüm bu yardım fonksiyonlarına hızlı merkezi erişim; Donanıma bağlı olarak, çok fonksiyonlu direksiyon simidindeki veya gösterge panelindeki yeni bir düğme ile sağlanır. Böylece şerit değiştirme ve dönüş yardımı, MAN uzun mesafe trafik asistanı CruiseAssist veya yaya ve bisikletli algılama FrontDetection gibi işlevler, menü sapmaları olmadan kolayca etkinleştirilebilir. MAN’ın önleyici yol güvenliğine bir başka katkısı da, nefesteki alkol miktarını ölçen ve ancak sürücü araç kullanabiliyorsa motorun çalıştırılmasına izin veren alkol ölçer kontağının ön donanımı olarak öne çıkıyor. Böylece alkole bağlı trajik kazaların önlenmesine değerli bir katkı sağlanmaktadır.

Her gün araç kullanan sürücüyle daha fazla destek

MAN Trucks, çok sayıda etkili uyarı veya önleyici güvenlik sistemine ek olarak, sürücüyü günlük işlerinde büyük ölçüde rahatlatan ve dolayısıyla dolaylı olarak güvenliğe daha fazla katkıda bulunan yeni sistemler de sunuyor. Bunlardan biri de yeni trafik işareti tanıma sistemi. Sürüş durumunda yürürlükte olan trafik ve hız düzenlemelerinin gerçek zamanlı olarak görüntülenmesi, sürücünün işini kolaylaştırır ve uyması gereken trafik kısıtlamalarını kaçırma endişesi olmadan tamamen sürüş görevine ve trafiğe odaklanmasına yardımcı olur.

MAN’ın sürüşü kolaylaştıran bir diğer yeniliği de, sensörlerle donatılmış treyler ve semi treylerlerde lastik basıncı ve sıcaklık bilgisinin görüntülenebilmesi. Yanlış lastik basıncı; Tüketimi ve aşınmayı azaltmanın yanı sıra olası lastik patlamaları ve aşırı ısınma nedeniyle yangın riskini de azaltır.

MAN ayrıca yenilikleriyle geri sürüşü daha güvenli hale getiriyor. Bu yenilik ise standart olarak sunulan Reversing Motion System adlı yenilikçi bir teknoloji ve arka plana yerleştirilen kamera aracılığıyla destekleniyor. Geri vitese takıldığında aracın arkasından gelen görüntü otomatik olarak eğlence sistemi ekranına ve sisteme yansır; Gösterge panelindeki bir düğme ile istenildiği zaman manuel olarak da etkinleştirilebilir. Bu sayede sürücünün gözü daima aracının arkasında, olup bitenin üzerindedir.

Sürücü güvenliği ve konforu için geliştirilen bir diğer değerli sistem ise sensörlerle donatılmış beşinci teker ilişkisidir. Beşinci tekerlek plakası üzerindeki bir yarı römork sensörü, kaplin kilidi üzerindeki bir dingil pimi sensörü ve erişim muhafazası üzerindeki bir kilitleme sensörü, bağlantı sürecini izler; Bilgileri dijital ekran üzerinden doğrudan sürücüye iletir. Böylece sürücü, beşinci tekerleğin gerçekten kilitli olduğunu doğrudan sürücü koltuğundan görebilir. Bu, özellikle gece koşullarında değerli rahatlık ve inanç sağlar.

MAN, geliştirdiği yeni havalı süspansiyon kontrolü ile semi treyleri traktöre bağlama işlemlerini de kolaylaştırıyor. Bu yenilik, sürücü koltuğunun yanında konumlandırılan ergonomik, kablolu uzaktan kumanda ile sağlanmaktadır. Römorkun havalı süspansiyonunu kontrol etmeyi mümkün kılan bu yenilik; ayrıca havalı süspansiyon fonksiyonlarının çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve yerleşik menü aracılığıyla kullanılmasına da olanak tanır. Bu da treylerin kaldırma ve indirme sürelerini yüzde 50’ye varan oranlarda azaltarak önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlıyor.

MAN’ın bir diğer yeniliği ise; sürücü kartlı yeni ses tanıma sistemi. Sürücülerinin farklı dillere göre kendi ayarlarını kolayca değiştirebilmelerini sağlayan bu yenilik; Almanca ve İngilizce olmak üzere iki standart dile ek olarak, RIO platformunda MAN Now ile 28 dilin daha ücretsiz olarak indirilmesine olanak sağlıyor. Dil Tanıma, Dil Paketi, Idle Shutdown (gereksiz uzun rölanti sürelerini azaltan sistem), sürüş verimliliği sistemleri; MAN EfficientCruise ile MAN EfficientRoll; sürüş süresi kontrol sistemleri; MAN TimeInfo ve MAN TimeControl gibi özelliklere ek olarak, MAN TipMatic şanzıman için sürüş programları da 2022 modellerinden itibaren retrofit olarak, doğrudan araca uzaktan yazılım indirme işleviyle sunuluyor.

MAN’dan daha fazla performans, verimlilik ve kullanım optimizasyonu

MAN Truck & Bus, sürücüleri desteklemek için güvenlik güncellemelerinin yanı sıra hem performansı hem de yakıt ekonomisini artıran yeniliklerle rekabeti daha da ileriye taşıyor. Yeni D26 motor, IAA 2022’den bu yana yapılan önemli dahili iyileştirmeler sayesinde ekstra 10 HP ve 50 Nm sağlarken fark edilir derecede daha az yakıt tüketiyor. Özellikle kabin boşluk geçişleri, ön cam, yan ve tavan rüzgarlıklarında yapılan aerodinamik iyileştirmelere ek olarak, yeni alçak Sürtünmeli aks dişli yağı, hafif tahrik aksları ve yüzde 6’ya varan daha proaktif MAN EfficientCruise yakıt tasarrufu sağlar. Yeni entegre edilen PredictiveDrive işlevi ile GPS hız sabitleyici daha da verimli hale getirildi; Öngörülü sürüş için öndeki topoğrafyaya göre optimum hız eğrisini planlıyor ve bunun için vites seviyesini dikkate alarak yakıtı en verimli kullanan motor çalışma noktasını seçiyor. Üstelik bunu ancak 30 km/s hıza çıktıktan sonra yapıyor.

MAN’ın TGL ve TGM serilerinde yeni şanzıman, aktarma organları alanındaki en değerli yenilik olarak öne çıkıyor. Yeni MAN PowerMatic, MAN TGL ve TGM’nin vitesleri daha verimli bir şekilde değiştirmesini sağlar. Aynı zamanda otomatik şanzımanda bulunan tork konvertörü ile özellikle aşınmasız ilk hareket ve çok yüksek ivmelenme sunar. Bu, bu teknolojinin kullanımını itfaiye gibi kurumlarla ilgili uygulamaların yanı sıra kentsel operasyonlar için daha da ideal hale getirir.

TGX, TGS, TGL ve TGM için şu anda sipariş için mevcut olan inovasyon portföyü, rölanti sırasında elektrik tüketen birçok ek sistemin artan ihtiyaçlarını dikkate alan ve aracın daha az önemli sistemlerin kapatılması. Özellikle IAA 2022’de Meiller, TRIGENIUS damper yelpazesini yeni ürünlerle daha da genişletti. Böylece MAN’ın dört kamyon serisinin tümü için fabrika teslim üst yapı çözümleri portföyü önemli ölçüde büyüdü ve müşterilerine en iyi yeni çözümleri sunmaya başladı.

Kapsamı bir kez daha genişletilen MAN Mobile24 mobilite garantisi ile MAN, yurt dışından randevu alma, yol yardım desteği, lastik servis başvuruları ve online detaylı durum raporları da sunan MAN ServiceCare ile artık sürücülere ihtiyaç duyacakları pek çok üssü sağlıyor. MAN, “İşi Basitleştiriyor” argümanına uygun olarak, radyatör ızgarasında aslan bulunan kamyonları daha sürücü ve müşteri odaklı, daha verimli ve kullanıcı dostu ve her şeyden önce yeniliklerini içeren özel bir paket sunarak daha güvenli hale getiriyor. müşterilerine.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu